2008. február 2., szombat

Currys lencsekrémleves



Üdvözlök minden olvasót ezen a jó kis blogon, ami úgy gondolom, arra is példa, hogy egy internetes közösség összefogása milyen klassz dolgokat hozhat létre. Remélem a fogyókúra nehezen elviselhető napjait megkönnyítik ezek a receptek, adnak új ötleteket nemcsak a diétához, hanem az életmódváltáshoz is. Sok sikert és legfőképp kitartást kívánok mindenkinek!!

A depressziós, nyirkos sötétségben este hazaesve egy jó kis meleg krémleves gyors és hatásos vigasz egészen tavaszig, emellett sűrű tartalma miatt a jóllakottság némileg illuzórikus érzésével tölt el. Krémlevest lényegében minden zöldségből lehet csinálni, a zöldség(ek) kiválasztása után csak néhány hozzáillő fűszer kell a kamrapolcról, lehet szabadon választani a sűrítés módját, maradjon csak magábanvaló - ez az igazán diétás variáció, mint ez a recept is -, vagy tegyünk bele egy szem krumplit- ez a szénhidrátot dobja meg elsősorban - , legyen tejszínes, netán egy kis-vajas-lisztes-tejszínes alap, aztán szedjük-e tojásra, a végén dobáljunk-e bele vajdarabkákat: ez utóbbi már mind opcionális.
Azaz nincs két egyforma krémleves.


A fenti így készült (2 személyes adag):

10 dkg lencse
1 fej vöröshagyma
2 kk. currypor
1 babérlevél
8 dl víz
1 pohár natúr joghurt (175 gr-os, 1,4%-os zsírtartalmú)
5 dkg specksonka


Egy adag leves az én számításaim szerint - sonka nélkül - 231 kcal-t, 16 gr fehérjét, 35 gr szénhidrátot és 2,2 gr zsírt tartalmaz.

A lencsét reggel beáztattam. Estére már majdnem magától puha lett, de azért a vízzel, az apróra vágott vöröshagymával a babérlevéllel, fél kk. sóval és a curryporral feltettem főni. Lefedve 20 perc alatt teljesen puhára főztem.
Hozzáraktam a joghurtot és botmixerrel pürésítettem. A végén még kellett bele még egy kis curry és só.

Mig a lencse főtt, teflonserpenyőben kicsit megpirítottam a kis darabokra vágott sonkát, az potyogott a tetejére.

Stahl Judit receptje, több curryvel, cayenne-bors nélkül és a kötelező beáztatással.

Nincsenek megjegyzések: