2008. február 2., szombat

Minden kezdet nehéz

Nem akarok hosszú bevezetőt írni, egyébként is a kedves társak már minden alapvetőt elmondtak, csak néhány gondolat a saját és a közeli ismerősök tapasztalataiból.
Az egész diéta vagy váltás sikere attól is függ, hogy milyen étrendet választasz. Ezt úgy értem, hogy ha homlokegyenest másképp akarsz ezentúl étkezni, mint amit megszoktál vagy szeretsz, akkor garantáltan nem lesz sikeres a vállalkozás. Például ha én úgy döntenék, hogy nem eszem többé húst, mert az sokak szerint ártalmas, akkor igen hamar föladnám a dolgot. Ezzel mindössze azt akarom mondani, hogy kinek-kinek úgy kell kiválasztania a követendő étrendet, hogy ne tegyen erőszakot a kialakult ízlésén, és biztosan meg lehet találni azon belül is a kedvezőbb és kevésbé ártalmas változatot.

Ezért nagyon jó ötlet szerintem ez a közös oldal, mert remélhetőleg mindenki fog találni olyan ötleteket és recepteket, ami pont az ő ízlésének felel meg (talán egy kis kompromisszummal).

Nem utolsó szempont az sem, hogy mennyi a fölösleg, amitől valaki meg akar szabadulni. Én úgy láttam mindig, hogy az 5–10% (a testsúlyhoz, pontosabban testtömeghez képest) nehezebben megy le, mint az ennél nagyobb. Fontos, hogy emiatt ne adjuk föl idő előtt.

Az sem mindegy, hogy hány évesek vagyunk, talán mondanom sem kell, hogy minél fiatalabb valaki, annál könnyebb a dolog.

Fentiek alapján az én diétásnak mondható receptjeim főleg hús, zöldség és tejtermék összetételűek (meg fűszerek), a szénhidrát az, amit én leginkább csökkenteni tudok különösebb szívfájdalom nélkül.

Elsőnek egy jó kis salátát ajánlok, vége felé jár – remélem – a tél, ilyenkor nagyon fontos a vitaminpótlás, és akkor már miért ne legyen finom is.

Ehhez jégsalátát, póréhagymát, jégcsapretket és egy hegyes, csípős zöldpaprikát használtam, sóval, zöldfűszerekkel (bazsalikom, kakukkfű, rozmaring) ízesítettem, joghurttal összekevertem.




Hogy legyen egy meleg étel is, karfiollal együtt sült csirke, ami egyszerű, kényelmes és jó. Már a lányom is elkészítette, a képen az ő műve.

Nincsenek megjegyzések: