2008. február 1., péntek

Tippek

.

Én nem vagyok az édesítőszerek ellen, ez abból adódik, hogy cukorbetegként édesítésre más nem jöhet szóba, de aki teheti, pár csepp mézet is használhat édesítésre olyan ételeknél, ahol a cukor tömegének nincs jelentősége. Általában szorbitot használok, de a fruktóz is szóba jöhet.

Az úgy ennék valamit "rohamokra" számítva mindig van a mélyhűtőmben olyan előre elkészített alapanyag, amiből gyorsan valami édességet, vagy más falatkát lehet kreálni.

Ha palacsintát sütök, mindig dupla adagot készítek, és a felét egyenként folpack fólia közé teszem, és lefagyasztom. Sokáig eláll, amikor szükséges egy darabot kiveszek, mikrohullámú sütőben 1/2 perc melegítés után fogyasztható. Lehet bele tenni gyümölcsöt, joghurtot, túrót, de egy szelet sajtot, vagy sonkát, vagy akár mindkettőt.
1 vékony, cukor nélkül készített palacsintában 95,3Kcal, és 17,6 gr szénhidrát van.
Persze ez függ a palacsinta nagyságától és vastagságától is.
A palacsintát akkor is cukor nélkül sütöttem, amikor még ehettem cukrot, mert így amikor kiveszem a mélyhűtőből eldönthetem, hogy édes, vagy sós tölteléket akarok beletenni.

Ugyanígy tartok a mélyhűtőben pitát is, de azt sütés nélkül teszem el, egyenként folpack fólia közé csomagolva. Felhasználáskor forró sütőben 3-4 percig a rácson sütöm.
Jól bírja a mélyhűtést a muffin és a zsemle is.
Muffinreceptek itt és itt és itt.
Zsemlereceptek itt és itt.

Gyümölcsök is vannak mindig a mélyhűtőmben. Nyáron kis adagokban fagyasztom le őket. Ezekből pillanatok alatt készíthetünk fagylaltot, lekvárt, turmixot, palacsinta tölteléket, stb. Bele lehet keverni joghurtba, túróba, vagy csak úgy jegesen bekapni, és elszopogatni. :)

Végszükség esetén :-) lereszelek egy almát és egy sárgarépát, összekeverem, pár csepp citromot teszek rá, és eleszegetem.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nice brief and this post helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.