2008. február 5., kedd

Meleg cukkíni saláta

Kicsit ráuntam a hideg, friss salátákra. Nem is csoda, az utóbbi napokban rengeteg félét-fajtát megettem. Bár a cukkíninek nem most van a szezonja, olyan kedves, mosolygós cukkínik vártak rám a zöldségesnél, hogy nem tudtam elleállni. Én főételként ettem de egy csirkemell filével akár köretként is megállja a helyét.

Döbbenetes, hogy pár szem csonthéjas mennyire fel tud dobni egy ételt, főleg ha kicsit megpirítjuk száraz serpenyőben.


Csípősen, forrón tálaltam, még a férfiember is meg volt elégedve vele. :-) Csípőset azért is jó enni diéta idelyén, ugyanis valóban forróságot, vérbőséget okoz az emésztő rendszerben, ami gyorsítja az anyagcserét.
Gyakorlott böjtölők pedig állítják, hogy nem a mennyiségtől, hanem az ízektől lakunk jól, úgyhogy fogyókúra idején igyekezzünk minnél fűszerebb, erőteljesebb ízű ételeket enni. Ez nagyon beigazolódni látszik pl. a sajtoknál, ahol egy valódi roquefortból alig csipegetünk pár falatnyit, mig egy viszonylag íztelen trappistából pillanatok alatt eltüntetünk akár tíz dekát is, ha nem figyelünk eléggé oda.

Nincsenek megjegyzések: