2008. február 6., szerda

Beköszöntő gyömbéres

Nem értek a fogyókúrás dolgokhoz és csodálattal nézem azokat, akik fejből tudják, minek mennyi a kalóriaértéke, zsírtartalma, meg a többi fontos. Nem azért, mert nem férne rám némi súlyvesztés, egyszerűen azért, mert sosem próbáltam így lefogyni.
De elkötelezettje vagyok az egészséges étkezésnek, ezen belül is a zöldségeknek, gyümölcsöknek.
Senkinek nem kell mondani, milyen fontos szerepet játszanak a táplálkozásunkban, és hogy sokkal többet kellene fogyasztanunk.

Télen, a zöldszegény időszakban is lehet változatos, zöldségből készült ételeket az asztalra tenni.
A következő recepthez is olyasmik a hozzávalók, amik télen is könnyedén beszerezhetők.

Gyömbérmázas sült zöldség
(4 adag)

2 nagy krumpli
1 nagy sárgarépa
1 közepes édesburgonya
1 nagyobb pasztinák (nagyon jóízű megsütve!)
2 ek. olívaolaj


a mázhoz:

5 dkg vaj
1 kk. porcukor
1 tk. reszelt gyömbér
1/2 dl víz
1 kk. citromlé



A zöldségeket hosszú hasábokra vágtam, összekevertem az olajjal, sóztam és 200 fokon fólia alatt 1/2 órát, majd a fólia nélkül még 1/4 óráig sütöttem.
Ha már kicsit pirul, jó is.
Míg sült, a vajat serpenyőbe tettem és a cukrot beletéve addig kevergettem, míg fel nem olvadt. Ekkor öntöttem fel óvatosan a vízzel, került bele a gyömbér. Jól elkeverve felforraltam, majd kis lángon főztem, míg kissé be nem sűrűsödött. Leszűrtem, ízesítettem a citrommal, majd az időközben megsült zöldségekre öntve még visszatettem a sütőbe 5 percre.

Párolt csirkemellel került asztalra, kifejezetten izgalmas ízű, mutatós étel.



(a Nélkülözhetetlen vegetariánus szakácskönyvből, némileg áthangolva)

Nincsenek megjegyzések: